Köpinfo & villkor

                         

KÖPINFORMATION

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos mostcreative.se.

När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket (öppnas i ett nytt fönster).

Alla bedrägeriförsök polisanmäls och jag förbehåller mig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Jag gör inga tryck som strider mot svensk lagstiftning, gör intrång på varumärkesskyddat material eller är direkt kränkande mot människors kön, sexualitet, nationalitet eller religion. För att slippa hamna i ett dilemma gör jag inga politiska, rasistiska eller provocerande tryck och jag förbehåller mig rätten att tacka nej till jobb som jag anser är tvivelaktiga eller svårdefinierade i samband med ovanstående.

Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att du har genomfört ditt köp skickar jag en orderbekräftelse till din e-post. Vill du ändra din beställning på något sätt måste du kontakta mig snarast. Enklast är att vidarebefordra orderbekräftelsemailet med information om vad som är fel till info@mostcreative.se 

Det är SUPERVIKTIGT att du kontrollerar att du verkligen fått en orderbekräftelse, kolla gärna i skräppostfoldern också. Har du inte fått en orderbekräftelse från mostcreative kan det vara så att ordern inte är registrerad. Väljer du Payson som betalningsalternativ får du även ett mail från dem gällande din beställning. Det är ditt ansvar att läsa dessa för att kontrollera så inget har blivit fel i din beställning.

När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.

Om du väljer att skapa inloggningskonto när du betalar din beställning kan du dessutom se status på din beställning när du loggar in (Ditt konto hittar du längst ner i sidfoten under rubriken Kundtjänst)

 

BETALNING

Betalning kan göras på två sätt:

  1. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.
    Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

  2. Du kan välja förskottsbetalning till företagets Swish: 123 315 86 64 eller Bankgiro: 5183-5734, det är viktigt att du anger ditt ordernummer och namn som meddelande. Observera att betalningen måste inkomma inom 7 arbetsdagar, annars makuleras beställningen. Jag påbörjar beställningen först när betalningen har inkommit.

 

FRAKT & LEVERANS

Enhetsfrakt, du som kund betalar endast 49 kr oavsett köpmängd. Vid köp för minst 600 kr inklusive moms (exklusive fraktkostnad) bjuder jag på fraktavgiften.

Paketen kommer till ditt närmaste DHL Servicepoint för uthämtning. Har du fyllt i mobilnummer vid beställning så får du en SMS-avisering när paketet är på väg och/eller när det har kommit till utlämningsstället. I övriga fall kommer aviseringen via e-post eller brev.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!

Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med mig.

Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur  (14-30 dagar beroende på om det är brev eller paket), så faktureras du 300 kr för arbetet med hantering av produkterna.

Företagspaket: När du som företagare handlar av mig kan du välja att få din leverans skickad med DHL Paket. Det kostar 149 kr och DHL kör ut paketet till den leveransadress du uppgett till ditt företag. Observera att utkörning sker under kontorstid och det måste finnas någon på plats för att ta emot leveransen.

Alla paket skickas med DHL, som är både spårbart och försäkrat ända fram till dig. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar inom Sverige efter att paketet är inlämnat för leverans.

Avhämtning - för dig som bor i närheten, du kan nu välja att hämta din beställning på plats hos mig i Tullinge. Observera att du måste boka dag och tid innan!  Jag är ofta flexibel, men om det inte passar en viss dag och tid så måste detta respekteras. Ingen betalning sker på något annat sätt än de betalningsalternativ som finns i webshoppen.

Vissa produkter har längre leveranstider och är då angivet som t.ex. "3-8 dagars leveranstid", denna tiden tar det oftast om en produkt ligger i externt lager hos en leverantör. Jag vill informera dig som kund om att det kan ta ännu längre tid på grund av leverantörernas fraktsätt vilka jag ej kan styra över. Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag eller övriga helgdagar.

I de fall där endast en del av din beställning finns i lager kontaktar jag dig och frågar om du vill vänta tills alla produkter kan skickas samtidigt, eller om du vill ha delleverans.

 

REKLAMATION

Jag kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta mig inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det. Ersättning för produkter där det är ett uppenbart fabrikationsfel går ut till dig som kund, det kan vara genom att skicka ut en ny produkt om det är ett allvarligt fel så du inte kan använda produkten, eller en rabattkod till nästa gång om det är något mindre fel. Fotografera det som du anser är fel/trasigt och skicka via mail eller messenger på Facebook så hjälper jag dig. 

 

ÅNGERRÄTT & RETUR

Om du inte är nöjd med din beställning av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning. Produkten får ej vara använd eller tvättad, endast testad storleksmässigt (gäller kläder eller prylar med tryck). Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade mig annars gäller inte ångerrätten.

OBS! Undantag från ångerrätten enligt §11 Lag (2014:14): Varor som tillverkats enligt kundens anvisningar eller som annars fått en personlig prägling. Med andra ord gäller inte ångerrätten för kläder och prylar med namntryck, egen design eller där din personliga prägel satts. Därför är det extra viktigt att du själv kontrollerar att exempelvis namn och egendesignade grejer verkligen är rättstavade!  

Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returportot, samt ansvaret för att returen kommer tillbaka till mig. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde).

Om du har betalt din beställning innan retur betalar jag tillbaka pengarna, inklusive eventuell fraktkostnad om hela beställningen returneras och byte ej sker. Utbetalning sker inom 30 dagar efter att jag har mottagit ett bankkonto där pengarna ska sättas in.

För att skicka tillbaka en produkt ska du kontakta mig på info@mostcreative.se innan retur. Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Returadress:

M Österlund Creative
Lönnvägen 5
146 50 TULLINGE

Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.

 

FORCE MAJEURE

Mostcreative.se är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.

I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

För att handla hos mig behöver du lämna dina personuppgifter. Dessa lämnas aldrig ut till tredje part utan används för att kunna fakturera, leverera och informera gällande dina köp. Som kund har du rätt att ta del av den information som finns registrerad om dig enligt personuppgiftslagen. Du har alltid rätt att begära att dina uppgifter raderas från mitt kundregister.

Om du har frågor kring detta eller vill ta del av dina uppgifter, kontakta mig på info@mostcreative.se 

 

TVIST

Vid en eventuell tvist följer jag Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


SPECIALBESTÄLLNING

Vid beställningar av vinyl som överstiger 1 meter per produkt och färg, som önskas uppdelat, tillkommer en kapningskostnad med 10 kronor för varje extra kap. Du uppger i meddelande till mig vilka färger du vill ha uppdelade samt i vilket storleksformat. Under TILLBEHÖR - Bra att ha - finns en produkt som heter EXTRA KAPNING AV VINYL, välj sammanlagt antal kapningar för att det ska bli rätt summa i kassan.